2013-04-11



Csaroh . . .
- avagy az Almás papucs -






Családom minden apraja és nagyja  rajong az almás finomságokért. Ezért is örültem meg annyira ennek a csuda  finomnak tűnő receptnek. Apróbb változtatásokat eszközöltem, mert a két legnagyobb fiúnál mumus a mazsola a sütikben  :) Tehát ez kimaradt! Valamint a vanília puding is abszolút opcionális, nem az eredeti recept része! Első látásra beleszerettem...és nem csalódtam ... finom omlós tészta, vaj-puha krémes illatos almával ...hm...





Hozzávalók . . . kb 50 db-hoz



...a tésztához: 

 200 g puha vaj
 120 g porcukor
 2 egész tojás
 100 ml tej
 8 g sütőpor
 csipet só
 2 teásaknál vanília eszencia
 1 citrom reszelt héja
 500 liszt 


...a töltelékhez:

 6 közepes alma 
 3 evőkanál cukor
 3 teáskanál őrölt fahéj
 5 szem kardamon
vagy Mézeskalács fűszerkeverék,csak ez esetben  
 hagyjuk el a fahéjat!)
1/2 citrom leve
 diónyi vaj
 kb. 30 ml víz







Elkészítés . . . 



A tésztát nem az eredeti recept szerint előző este , hanem a sütés napján állítottam össze (finom lett így is)Ehhez a puha vajat habosra kevertem a cukorral, ezután a tojással, majd a
 tejjel is.A legvégén adtam hozzá a sót és a vanília eszenciát. Hozzászitáltam a lisztet és a sütőport, belereszeltem a citrom héját és puha tésztát gyúrtam (nekem  kellett még egy csipetnyi liszt  ,mert ragadt). Nejlon zacskóba csomagolva hűtőszekrénybe tettem pihenni  1 órát.Sütés előtt kivettem , szobahőre , hogy felmelegedjen a tészta .Eközben elkészítettem a tölteléket, amihez az almákat megmostam,megtisztítottam, nagy lyukú reszelőn lereszeltem. A citrom levét rácsavartam és kevés vízzel, fahéjjal, cukorral, kardamonnal együtt kis lángon  diónyi vajon megpároltam.A tésztát kb. 3 mm vékonyra nyújtottam, ezután 12-15 cm-es kockákra vágtam, majd ezeket 
átló mentén feleztem, így  2 háromszöget kaptam. A háromszög egyforma száraival párhuzamosan 2- 2 bevágást ejtettem , a kihűlt tölteléket a tészta közepére helyeztem
 ( kevés vanília pudingot is csempésztem mellé ) előbb az egyik oldalról, majd a másikról is ráhajtottam a 2 csücskét. Sütőpapíros tepsire sorakoztatva, előmelegített  sütőben 180 °C fokon , légkeverésen , kb. 15 perc alatt sültek szép világos barnára.






 Rácsra sorakoztattam a papucskákat hogy hűljenek ,utána  porcukorfelhővel 
beborítottam mindegyiket. A tésztája frissen ropogós volt, másnapra megpuhult,ami az ízélményt 
cseppet sem csorbította! Népes családomnak nagyon ízlett, ezért  többször is el fogom készíteni :) 
receptért köszönet EgyCsipetnek!











2 megjegyzés:

Vicuska írta...

Dióval is nagyon finom! A tésztának elég fél óra a hűtőben :)

OlajBogyó írta...

Legközelebb kipróbálom dióval is :)