2013-07-21

  


Medvehagymás gnocchi... 

Tejföllel &  pirított szalonna pörccel




Elkészült a gyönyörű méregzöld színű krémes pesto...közben megfőtt a burgonyám is...végeredmény hmmm...Isteni ízkavalkád :)


Hozzávalók:

1 kg burgonya
30-40 dkg finomliszt
2 tojás sárgája (elhagyható)
3-4  ek medvehagyma pesto (frissen apróra vágott macihagyma is tökéletes)
só ízlés szerint


Elkészítés:

A burgonyát sós vízben puhára főzöm. Amikor kicsit kihűt krumplinyomot átnyomom.
keverőtálba teszem, hozzáadok sót, 3-4 púpos kanál medvehagyma pesztót, két tojás sárgáját (ez el is hagyható) és 30-40 dkg lisztet  összegyúrom kézzel.
Ha kell adhatok még hozzá lisztet közben. A gnocchi tésztája akkor jó, ha még lágy, de elválik az edény falától. 
Egy alaposan belisztezett deszkára teszem és átgyúrom.

Kisebb, maréknyi adagokat csípek le belőle amit ujjnyi vastag hengerré gyúrok, majd késsel  kétujjnyi darabokra vágom.
Villával megnyomom a gnocchi darabkákat, szép csíkosak lesznek, valamint jobban hozzájuk tapad  a rájuk szánt szósz . 
Az elkészült gnocchikat elterítem, hogy ne érjenek egymáshoz , meghintem egy kevés liszttel.
Ha van időnk 30 percet hagyjuk száradni, én azon nyomban kifőztem ! 
Bőséges, lobogó sós forró vízben főzzük ... Akkor jó, amikor feljönnek a víz tetejére.
Így hagyjuk még egy-két percig főni. Szűrőkanállal egy edénybe forrósított vajra dobjuk,
 pár pillanatig pirítsuk.
Tejföllel meglocsoltam, pirított szalonnával megszórtam(természetesen zsírjából is tettem rá :)
 reszelt sajttal megkoronáztam .
Többféle szósz is illik hozzá... paradicsomos, tejszínes, sajtos...
 köretként is nagyon finom szaftos húsokhoz.









Nincsenek megjegyzések: