2013-08-11



Kókuszos kukorica gombóc . . .





Ismét egy édesség sütés nélkül . . .Javaslom dupla adaggal indítsatok! Ezt én is elrontottam,pillanatok alatt befalták a hazaiak :)
Pofon egyszerű elkészíteni, kisgyerekkel is remek móka!




Hozzávalók . . .

15 dkg kukoricadara
10 dkg + 5 dkg kókuszreszelék
1/2 citrom reszelt héja
5 ek méz (vagy 4 ek cukor vagy édesítő)
1 cs vaníliás cukor
4 dl tej
csipet só

Elkészítés . . .

Egy lábasban a tejet csipet sóval a mézzel összemelegítjük, beletesszük a kukorica darát és az 5 dkg kókuszreszeléket.Vaníliás cukorral és reszelt citrom héjával ízesítjük. Megfőzzük "pöfögős"sűrű masszánkat.Fedővel letakarva hagyjuk hogy a gőzben puhuljon még a kukoricadara. Lehűlt masszából vizes kézzel diónyi gombócokat formálunk és a maradék kókuszban meghempergetjük.



Tipp . . .

Behűtve a legfinomabb!Amennyiben titokban készíted és nem falja gombócozás közben a gyereksereg!
Nekem a kicsik segítettek, így bocsi,de nem érkeztem számolni hány darab gombóckára számítsatok végtermékként :)(talán-talán 25 db?)
Ízlésedre bízom mivel tálalod . . . egyszerűen csak porcukorral hintve is finom, én baracklekvárral és natúr joghurtba kevert vaníliás cukor és szeder keverékével kínáltam. Mindkét verzió sikert aratott :)







Nincsenek megjegyzések: