2013-09-05



Irdalt burgonya magyarosan . . .







Sokfelé és sokféleképpen elkészített, ízesített variációk hada sorakozik a virtuális szakácskönyvekben
...azt hiszem az a legjobb ha mindenki egyéni ízvilágát megvalósítva készíti el saját variánsát :) 
Maga az ötlet kihagyhatatlan ezért került a mi asztalunkra is...






Hozzávalók . . . 


személyenként 2 db közepes burgonyát számoltam(jól tettem,mert nagyon kiadós :)
vöröshagyma,füstölt kolbász, paprikás szalámi, füstölt szalonna,csípős zöld paprika,
sajt,só bors, kakukkfű, oreganó,rozmaring, kevés olíva olaj



Elkészítés . . . 


A burgonyákat alaposan körömkefével folyó víz alatt megtisztítottam, majd éles késsel 3 milliméterenként félig beirdaltam.
 Egy nagyobb tepsit sütőpapírral béleltem. Sütőt bekapcs 180 fokra.
 Zöldségféléket és a füstölt dolgokat vékony szeletekre vágtam és tetszőleges sorrendben a bevágott barázdákba szuszakoltam :) Olívaolajjal meglocsoltam és csak lehelletnyit sóztam(a füstölt dolgok eleve sósak), borsoztam, a zöld fűszereket apróra vágva meghintettem a bőségesen tömött krumplikat. Sütő alsó rácsán én kb 50 percet sütöttem, de egy hústűvel könnyen ellenőrizhető a krumpli puhasága. Tetejére sajt szeleteket pakoltam az utolsó 10 percben,hogy szépen ráolvadjanak.



Tipp . . . 


Másnap fogyasztva is nagyon fincsi volt...sőt ! az ízek jobban összeértek ;)












Nincsenek megjegyzések: