2013-09-17




Mogyorós-kakaós  pite...











Ősz van, itt a mogyoró szezonja. Rendre potyognak a mogyoró szemek a bokrokról. Nálunk az ovi előtt is van néhány példány, a gyerekek nagy örömére :) Ilyenkor gyakran hazakerül a zsebekben egy pár szem ropogtatni való . . .
Kis mókusok- és nagy mókusok ,készítsétek el  roppant jó .)







Hozzávalók  . . . 
(26 cm átmérőjű pite formához)



 tésztához . . . 




10 dkg hideg vaj
20 dkg finomliszt
1 ek porcukor
1 tojás sárgája
2 evőkanál jéghideg víz
csipet só


töltelékhez . . . 


   sárgabarack lekvár 
20 dkg durvára darált mogyoró
2 egész tojás + 1 tésztából megmaradt fehérje
1 csomag vaníliás cukor
8 dkg cukor
2 ek  keserű Holland kakaópor
1 dl tejföl vagy joghurt
0,5 csomag sütőpor
5 dkg finomliszt
1 tk rumaroma
0,5 narancs reszelt héja

                                          



Elkészítés . . .

Tésztához a hideg kockákra vágott vajat  gyors mozdulatokkal elmorzsoltam az átszitált liszttel, majd  összegyúrtam a porcukorral, a tojássárgával és a hideg vízzel.A piteformát kivajaztam, a tésztát  kör alakúra nyújtottam, majd a formába helyeztem. Hűtőbe tettem fél órára.
Közben a töltelékhez zsiradék nélkül megpirítottam a durvára darált mogyorót.Tálcára öntöttem és kihűlni. Liszttel és sütőporral elkevertem a pirított mogyorót, félre tettem.
A tojássárgákat a kétféle cukorral habosra kevertem, majd hozzáadtam a kakaóport és a tejfölt. Majd ebbe a masszába beleforgattam a lisztes -mogyorós keveréket és rum aromával, narancs héjjal tovább fokoztam az ízeket.
A tojások fehérjéből kemény habot vertem, óvatosan a mogyorós masszába forgattam. A lehűlt tésztát villával megszurkáltam, és előmelegített, 180 fokos sütőben kb. negyedóráig sütöttem.A sütőből kivéve megkentem a lekvárral, ráöntöttem az illatos tölteléket, a sütőbe visszatéve még kb. 20 percig sütöttem.


Tipp . . . 

Amikor kihűlt a pite, gőz felett megolvasztott csoki -olaj  keverékével vontam be, majd mikor dermedni kezdett, hullámokat  fújtam a csokimázba.
 A pite étcsokoládés tetejét, fehér csokis gabonagolyókkal díszítettem.
Az alap ötletért nagy köszönet Hankka blogjának!











Nincsenek megjegyzések: