2013-10-11






Diós Kosárka . . .







 Egy klasszikus retro süti recept, nekem nagy a  személyes kötődésem diós kosárkákkal. 
Édesanyám régi kézzel írott receptjei közt találtam meg, párom kérésére megpróbálkoztam dióhabos-lekváros változatukkal.
Anya minimum dupla adaggal indított( nem bízta a véletlenre  :)
Készítsétek ti is olyan szeretettel, ahogy én tettem .






Hozzávalók . . .28 db-hoz


tészta...

50 dkg liszt
3 tojás sárgája
20 dkg margarin
10 dkg porcukor
1 tk sütőpor
1 tk szódapor
csipet só
1 cs vaníliás cukor
3 ek tejföl


töltelék...

20 dkg porcukor
20 dkg darált dió
0.5 citrom leve és reszelt héja
3 tojás fehérje kemény habbá verve
4-5 ek savanykás lekvár(sárgabarack, ribizli,meggy...)


továbbá...

5 dkg olvasztott vaj a formák kikenéséhez+ liszt





Elkészítés . . . 

Kosárka formákat olvasztott vajjal kikenjük és enyhén lisztezzük.
 Egy nagyobb alacsony peremű tepsibe szépen felsorakoztatjuk őket. Sütőt előmelegítjük 180 fokra.
A tészta fent említett hozzávalóit alaposan összekeverjük, ami egy lágy ragadós massza :)
Zöld diónyi mennyiséget halmozunk minden egyes kosárkába ,
 amit vizes kézzel szépen eldolgozunk a fém formákban, a szélüket is bele értve.
Töltelékhez a darált diót elkeverjük  porcukorral, citrom levével,és - reszelt héjával. Fehérjéből kemény habot verünk és óvatosan, kis adagokban, a diós keverékhez forgatjuk.
Nálam itt következik a nagy ellenállás próba, mármint, hogy ne faljam fel ezt az illatos habos tölteléket az utolsó cseppig. Neeem vagyok álszent, persze hogy belekanalaztam :)
Csak csajos sütögetés révén, Dorka pici lányom már határ eset volt---
konkrétan magasabb régiókba kellett helyeznem a töltelékes tálat!
A tésztával kikent formákba egyenként egy kiskanálnyi lekvárt csücsültetünk és az egészet egy evőkanálnyi töltelékkel koronázzuk. 






Forró sütő középső rácsára betolva a tepsit, 20-25 percig sütjük,
vigyázva, mert a cukros hab hamar megég! 
Akkor jó, ha a tészta széle halványan barnulni kezd, 
a habos töltelék teteje pedig kissé megkeményedik/törik.
Amikor jól átsültek pár perc türelem után, könnyedén ki tudjuk borítani a formákból,
 és rácsra téve hűtjük. Tálalás előtt porcukor felhővel beborítjuk diós habos csodáinkat :)

Jó étvágyat!


















Nincsenek megjegyzések: