2014-07-15








"Puffancs"
avagy
 Hamburger zsemle...

















Grill szezon egyik elengedhetetlen "alap" darabja...
mármint a "hamburger fanoknak" :)))
Nem tudom ti hogy vagytok vele, de gyerekkorom 
óta nagy rajongója vagyok, eme édesen foszlós
kalács szerű puffancsoknak.Sok-sok recept 
kipróbálása és kombinálása után, most éppen 
Ő az aktuális favorit :D 
Nem túl édes! Kiadós, masszív de mégsem 
tolakodóan sűrű/tömör :P Hagyja érvényesülni
a beléje töltött finomságokat. Gyerkőcök 
vacsorára, vajjal kenve is szívesen fogyasztották.
Szánjatok rá ti is egy kis időt, mert megéri !







Hozzávalók...
(8 db jól megtermett példányhoz)



700 g liszt
30 g friss élesztő
350 ml langyos tej
50 g porcukor
3 tojás sárgája
70 g olvasztott vaj
 csipetnyi só
+ 1 tojás a kenéshez
szezám mag a szóráshoz(opciós)









Elkészítés...


Lisztet egy tálba szitáljuk, csipet sót
és a porcukor felét elkeverjük benne.
kb 1 dl langyos tejbe morzsoljuk az élesztőt 
és a porcukrot is bele keverjük-megvárjuk
amíg sűrű habot vet, majd a lisztes keverékhez 
öntjük. Olvasztott vajjal lazítjuk a tésztát,
amit dagasztani kezdünk. Apránként adagolva hozzá a 
langyos tejet(hiszen a lisztünk minősége fogja
 meghatározni mennyi folyadékot vesz fel :D
nálam bekortyolta a 3,5 dl-t)
Alapos gyúrást követően, nejlonnal letakarva,
duplájára kelesztjük. Itt kihasználtam a Nap
 melengető sugarait és 20 perc elteltével,
 gyönyörű púpos levegős tésztahalom keletkezett.
Átdolgoztam,azaz átgyúrtam(szellőztetés) és újból,
gondosan betakargatva, napsugár oltalmára bíztam 
had keljen meg újból...(20 perc elegendő volt :)
Melegítsük elő a sütőt 200 fokra.
Enyhén lisztezett gyúrótáblán 8 egyenlő részre
osztottam a tésztát, amiket egyenként gömb
 alakúra formázva, sütőpapíros tepsire csücsültettem.
Tetejüket vékonyan tojással kentem és 15 perc pihenő
után (amikor már szinte megszáradt)megismételtem.
(amennyiben szeretnéd,a szezám magos szórás itt
 történjen:) 
A sütőtér aljába spricceltem(öntöttem) kb 1 dl vizet
és gyorsan betoltam tepsistől a puffancsokat is! 
12-15 perc után gyönyörű fénylő, dagi bucik
mosolyogtak ki a sütőből.
(Villany sütőm van,aminél az alsó-felső sütést
 +légkeverést választottam...tehát a sütés idejével
kérlek így kalkulálj !)
Megéri a "fáradtságot"!
Jó étvágyat és persze jó mulatást ! :D































Nincsenek megjegyzések: